fredag 9. desember 2016

Luke 9 - Lag enkle merkelapper til julegavene

Snart er det tid for å pakke inn alle julegavene - ihvertfall gavene som ikke allerede er pakket inn i butikken. Jeg har aldri brukt veldig mye tid på å pakke gavene pent, den tiden er vel heller brukt på det som ligger i pakkene. Men en ting synes jeg er hyggelig å lage selv - til og fra lapper. Og selv om ikke alle julegavene får egenproduserte til og fra lapper - så har jeg ihvertfall noen egenproduserte merkelapper som jeg kan henge på pakkene.

Årets merkelapper ble laget på juleverksted sammen med gode kolleger - og de både fine å se på og superenkle å lage.


Dette trenger du for å lage til og fra lappene:
Hvit kartong
Grønn kartong/tykt papir
Utstanser God Jul - jeg har kjøpt min på Panduro
Bånd
Lim




Bruk stanseren og trykk god jul i det grønne papiret. Klipp rundt skriften så stor som du ønsker at merkelappen skal være - og lim den på hvit kartong. Klipp ut kartongen slik at det blir en hvit ramme rundt den grønne merkelappen. Lag et hull i til og fra lappen og fest et bånd. Her er det brukt et bånd som er tvinnet i hvitt og rødt.


Lag så mange som du har materialer til - eller så mange som du har lyst til å lage.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar