tirsdag 20. desember 2016

Luke 20: Glutenfri Snickerskake og langpannekaker til jul

Langpannekaker er fine å lage nå før jul - og å ha liggende ferdig i fryseren til julen setter inn for alvor. Jeg lager krydderkake og en type konfektkake i langpanne hvert år. Oppskriften min på glutenfri krydderkake finner du her. Konfektkaken som jeg har bakt i år er snickerskake. Den er lett å lage, er godt egnet til å fryse og den er fin å dele opp i små stykker til kakefatet.


Oppskriften som jeg alltid bruker på snickerskake har jeg funnet på Det søte liv - trykk her for å komme til oppskriften. Jeg har byttet ut ritzkjeks med glutenfrie salte kjeks fra Schär:


Resten av ingrediensene er glutenfrie - så det er derfor bare kjeksene du må bytte ut i denne oppskriften. Når kaken er ferdig putter jeg den litt i kjøleskapet - før jeg skjærer kaken opp i mindre deler og fryser den:


Jeg har også laget krydderkake - den er stekt i langpanne og delt opp i mindre biter før jeg har lagt den i fryseren. Langpannekaker er fine alternativer til småkakene i julen - og begge disse kakene faller godt i smak både hos liten og stor.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar