søndag 4. desember 2016

Luke 4 - Nye grytekluter til jul

Siden mye tid både før jul og i julen blir brukt på kjøkkenet, er det jo gøy å ha litt ekstra julete kjøkkenutstyr. Derfor har jeg sydd grytekluter med julemotiv til kjøkkenet mitt. Det finnes massevis av fine stoffer med julemotiver å velge mellom. Jeg hadde dette helt enkle beige stoffet med julemotiv liggende blant stoffene mine - og det passet perfekt til nye grytekluter.


Et litt kraftig bomullstoff passer godt til grytekluter - og platevatten du bruker må være tykk. Eventuelt kan du bruke et dobbelt lag med platevatt. For det er ikke jo noe gøy å brenne fingertuppene når du tar ut kokosmakronene av ovnen...


Jeg har tidligere skrevet et innlegg som beskriver i detalj hvordan du kan sy grytekluter. Trykk her for en god beskrivelse på fremgangsmåten.

Og når du først er i gang med å sy grytekluter kan du like gjerne sy 2 par. Så har du en koselig liten gave - for nye grytekluter er noe som alle trenger.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar