mandag 12. desember 2016

Luke 12: Julepyntede kongler

Noen ganger trenger naturmatrialer ekstra hjelp for å bli litt mer "bling bling" pynt til jul. Sprabokser i glitrende farger er et godt hjelpemiddel - og i dagens julekalenderluke er det gullsprayen jeg har brukt. Som vist i tidligere innlegg har jeg samlet masse kongler i høst - og noen av disse kongelene har jeg nå sprayet med gullspray.


Det er prakisk å spraye kongelene ute - både på grunn av gassene og fordi det er veldig lett å søle med sprayflasken. Da er det en fordel at det ikke er for kaldt ute, og at det er ganske vindstille. Konglene tar jeg inn til tørk etterpå - da tørker de raskere.



I noen av konglene fester jeg et tynt sløyfebånd til oppheng. Dette fester jeg i toppen av konglen med limpistol. Kongelene kan henges på julegavene som litt ekstra pynt - eller de kan henges på juletreet. Jeg bruker mine gullkongler på julegavene:



Resten av gulkongelene er fine til å bruke i juledekorasjoner - eller kanskje som del av pynten på et lysfat?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar