lørdag 24. desember 2016

Luke 24: Lag nye julekuler

Julaften - og den siste luken i adventskalenderen. Kanskje ikke den beste dagen å komme med forslag til DIY prosjekter, men her er uansett et lite juletips som du kan pusle med mens du ser på Tre nøtter til Askepott.

Juletreet er ferdig pyntet og står her og skinner i stuen. Men hvert år ligger det igjen litt julepynt i esken som jeg ikke henger på treet. Det er pynt jeg ikke liker så godt lenger - og gamle jultrekuler. Så hvorfor ikke lage noe nytt av disse juletrekulene som kommer ned fra loftet hvert år og blir satt like ubrukt tilbake noen uker etter?



Disse kulene har jeg laget med hyssing, limpistol og en bit med blonde

Bruk limpistolen til å lime fast hyssingen rundt julekulen. Start på bunnen og surr hyssingen rundt kulen helt opp til toppen. Bruk en strikkepinne til å presse hyssingen litt sammen for hver runde. Lim fast en blonde til slutt.


Disse kulene er fine å pynte med til jul - og jeg synes at de pynter fint opp på et lysfat.


GOD JUL - og takk til alle som har fulgt julekalenderen gjennom disse ukene. Jeg håper at du har funnet litt juleinspirasjon i innleggene som jeg har lagt ut i løpet av desember.

2 kommentarer:

  1. Du dette var super lurt, har noen kuler kjøpt på Ikea for juletreet skulle kun være i blått og sølv....angret meg så for koselig ble det jo ikke :) Nå fikk jeg gode tips til hva jeg kan gjøre med disse kulene :) Tusen tusen takk for tipset!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar! Kulene ble ihvertfall fin julepynt hjemme hos meg - og veldig mye bedre enn de gamle kulene som "har bodd" i julekassen i flere år!

      Slett