fredag 23. desember 2016

Luke 23: Kransekakestenger

I morgen er den store dagen her - julaften. Disse dagene og ukene før jul går så altfor fort, og som vanlig har jeg ikke hatt tid til halvparten av det jeg hadde lyst til å gjøre før jul. Jeg har nemlig like store ambisjoner hvert år... Men litt tid er det fortsatt igjen - og har du planer om å fylle en kakeboks så har jeg et godt tips. Kransekakestenger - og ferdige kransekakemasse fra Odense.


Disse kransekakestengene lager jeg hvert år - og jeg bruker alltid ferdig kransekakemasse. Fort gjort og veldig gode.


Trill ut kransekakemasse i stenger som er fingertykke. Stek dem i ovnen  etter anvsning på pakken - men med litt kortere steketid. Jeg steker mine i cirka 8 minutter.


La stengene avkjøles og dypp dem i sjokolade. Kransekakestengene må oppbevares kaldt.


Kransekakestenger smaker veldig godt til is - eller bare sammen med de andre småkakene på kakefatet til jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar