søndag 21. februar 2016

Sykurshelg

Denne helgen har jeg vært på sykurs sammen med 4 andre hyggelige damer/jenter på husfliden i Sandefjord. Det er deilig å kunne fokusere på sying en hel helg og samtidig lære noe nytt. Tema på kurset var foring. Alle sydde jakke - som vi så lærte å fore.

Men småproblemer oppstår jo alltid... I dag gikk symaskinen min i stykker. Plutselig fikk jeg ikke skiftet sømtype og hjulet på siden av maskinen virket ikke. Heldigvis har husfliden symaskiner som kan lånes - slik at jeg kunne sy ferdig jakken min.


På min plass stod det derfor to symaskiner. Det blir litt kjedelig fremover uten symaskin, så jeg satser på at det ikke tar så lang tid før jeg får den fikset.

Men jakken ble jeg ferdig med - og den ble også ferdig foret. Dette er en jakke som jeg gleder meg til å bruke utover våren.



Dette bildet tok jeg av jakken på Husfliden - og det var jammen bra. For gjett hva som ligger igjen på Husfliden? Jakken! Jeg - mitt surrehode - klarte selvfølgelig å glemme igjen den nye jakken min. Satser på å få hentet den en av de første dagene...  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar