lørdag 13. februar 2016

Nå er de første frøene er sådd

I dag har jeg sådd de første frøene, og årets hagesesong har startet for meg. Siden jeg er heldig og har et rom i kjelleren med ekstra lys, så har jeg mulighet til å starte litt tidlig med noen av frøene. Det er en god følelse å finne frem såutstyr, frø og få litt jord på hendene igjen.


Jeg startet med 3 typer tomater, basilikum, persille, physalis og kiwano. Kiwano har jeg aldri prøvd før - og det er spennende. Det er bare noen få frø av hver tomatsort jeg sår nå, resten av frøene sår jeg i mars. Men jeg vil ha modne tomater midt i juli, og da synes jeg det er greit å få noen av frøene i jorden nå. Resten av frøene venter jeg med siden tomatplanter etterhvert tar stor plass. Basilikum og persille sår jeg også i to omganger.


Alle pottene plasseres i minidrivhus til de spirer for å holde på varme og fuktighet. I år har jeg investert i noen nye minidrivhus. De jeg hadde liggende fra i fjor var veldig godt brukt og hadde nok sett sine beste dager...


Endelig - nå er våren i gang for min del, og jeg gleder meg til tiden kommer for å starte opp i hagen.

Ha en fortsatt fin helg!

081C132C-181B-47AF-84D8FA2977A6B356-218C38C8-6023-44F0-8C247BB2AD9CF270

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar