onsdag 17. februar 2016

Strikkepinneetui

Jeg har lenge irritert meg over at mine strikkepinner ligger i et eneste rot i en plastmappe. Det er vanskelig å finne ut av de forskjellige størrelsene, og ikke minst om jeg har og har nok av et bestemt pinnenummer. En bedre organisering har av pinnene har blitt nødvendig, og jeg fant ut at et strikkepinneetui som samler strikkepinnene etter størrelse vil være en god løsning. Fremgangsmåte på dette strikkepinneetuiet fant jeg på pickles.no, og dere finner fremgangsmåten på denne linken.



Det er ikke så mye stoff som går med - så dette er et ypperlig prosjekt for å bruke opp stoffrester.
Jeg klippet til de ulike delene som er beskrevet på pickles.no


Jeg har kjøpt tynne fleecepledd på Jysk til 16 kroner som jeg bruker til tynn platevatt på slike prosjekter. Mye billigere enn å kjøpe platevatt i stoff- eller hobbybutikker - og det gjør akkurat samme nytten.



Ferdig sydd og i full gang med å legge strikkepinnene på plass. Veldig så mange pinner jeg har i størrelse nummer 3 - tydeligvis har jeg hatt problemer med å finne de riktige pinnene noen ganger før...


Godt fornøyd med resultatet og nyvunnet oversikt over antall og størrelse på strikkepinnene.

Ha en fortsatt fin onsdag!

#symønster #søm #strikkepinneetui




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar