tirsdag 7. juni 2016

Lag dine egne bokmerker

Sommeren nærmer seg - og mange har sikkert som meg ambisjoner om å lese noen gode bøker. Hva med å forberede seg på sommer og ferietid med et lite håndarbeidsprosjekt? Jeg kom over noen kjempefine ideer til bokmerker. For hva er vel hyggeligere enn å legge et hjemmelaget bokmerke i boken som du leser i sommer? Her kommer noen gode tips til de som har lyst på et lite prosjekt.

Klikk på bildene under så kommer du direkte til nettsiden. Noen bilder er til inspirasjon, men de aller fleste beskriver fremgangsmåten til de fine bokmerkene.

Først noen bokmerker som du kan sy. Jeg synes spesielt den med hjerter er kjempesøt.

valentine bookmark 2
Bokmerke med hjerter.


Bookmark blog7
Fine bokmerker fra 7 Layer Studio
Bokmerkene fra Busy Beehives holder styr på sidene.

Jeg har også funnet frem noen oppskrifter på heklede bokmerker. På siden til lacycrochet (det første bildet) finnes det flere oppskrifter på heklede bokmerker - men dette er stort sett oppskrifter som du må betale for. Oppskriften jeg har linket til er derimot er helt gratis. 

Dette er en gratis oppskrift fra lacycrochet.blogspot.no

Søtt bokmerke fra Hendes Verden

Flott stjernebokmerke fra Suzies Stuff

 For de som liker å brodere synes jeg disse bokmerkene er utrolig søte:

Dette bildet er hentet fra stitchingnotes

Her er en søt liten bokmerkekatt med magnet. Denne sitter godt fast på sidene på grunn av magneten.

Kitty Magnet Bookmarks
Bokmerkekatt fra Wild Olive

Bokmerkene som er laget av pressede blomster fra hagen synes jeg er spesielt fine. Her kan sommerens farger og blomster tas vare på utover vinteren i et koselig bokmerke. Disse har jeg tenkt å lage i løpet av sommeren.

pressed flower bookmarks
Bokmerker fra hagen

Det å lage egne bokmerker er også veldig hyggelig hvis du skal gi bort en bok i gave. Gaven blir straks litt mer personlig med et hjemmelaget bokmerke i boken.

Nå håper jeg du fikk noen gode bokmerkeideer til sommerens bøker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar