lørdag 4. juni 2016

Fra en hageentusiasts bekjennelser - på blomstermarked i Sandefjord

I juni hvert år arrangerer hagelaget i Sandefjord blomstermarked i byparken. Her selger de egenproduserte planter, og det finnes flere andre boder med fristende innhold. Blant annet masse spennende pelargonia og fuchsia... For en hageglad person som meg lar jeg selvfølgelig ikke denne anledningen til å kjøpe noen spennende hageplanter gå fra meg... Og det er selvfølgelig en bonus (og en aldri så liten unnskyldning for å kjøpe noe nytt) at jeg støtter det lokale hagelaget.

Her er noen av bodene

Strålende sol i Sandefjord - og noen flere boder

Det strålende sommerværet som har vært her i Sandefjord både i dag og den siste uken bidrar godt til å øke min blomsterkjøpetrang. Det er jo så mye som jeg bare "må" ha. Hagelaget hadde et godt og variert utvalg på staden sin - og plantene var kjempefine. Da er det jo ikke så rart at noen må bli med hjem...

Et lite utvalg av de velfylte plantebordene

Her er plantene som ble med hjem

På vei hjemover måtte jeg innom det lokale hagesenteret for å kjøpe jord. Bare jord... Og da synes jeg det var veldig rart at disse to staudene plutselig ble med hjem. Det kan kanskje ha noe å gjøre med skiltet hvor det stod 30 prosent på alle stauder...


Ha en fortsatt flott hagedag i solen. Nå skal mine nye planter finne plassen sin i hagen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar