søndag 17. juli 2016

Stoffbutikk i Uddevalla

En viktig del av ferien er selvfølgelig å dra innom stoffbutikker som ligger i grei avstand fra feriestedet - selv om resten av familien ikke nødvendigvis ser selvfølgeligheten i dette. I år har vi feriert i koselige Fjällbacka - og siden jeg ikke kunne finne noen stoffbutikker på dette lille stedet, så kikket jeg litt videre. Vi hadde planlagt en tur i dyreparken Nordens Ark (en hyggelig dyrepark som jeg anbefaler en tur innom) og da var det ikke så langt til Uddevalla. Og i Uddevalla så er det en stoffbutikk... Sy & Tyggården:


Etter å ha overbevist resten av familien om at dette slettes ikke var noen lang omvei - så dro vi til Uddevalla med god hjelp av google maps for å finne butikken. For det trengte vi for å finne frem. Dette er ikke en butikk som du tilfeldigvis snubler over.

Sy og Tyggården er ikke så veldig stor og kan gi et litt rotete førsteinntrykk, men butikken har et helt greit utvalg av forskjellige stoffer. Det virket som stoffene holdt veldig god kvalitet og prisene synes jeg var helt greie - litt under norske priser. Butikken hadde også massevis av bånd - og her synes jeg prisene var gode i forhold til hva jeg har sett i lignende butikker i Norge. Jeg brukte nesten mer tid på å se på bånd enn jeg brukte blant stoffene. Men bare nesten... Se bilder under fra butikken:








Dette er hva jeg kjøpte med meg hjem av stoffer. Et jerseystoff med små hjerter, et lekkert viskosestoff som føles helt nydelig i kvaliteten og et kraftig bomullstoff som egner seg til vesker, punger osv.


Og så kjøpte jeg selvfølgelig bånd - og jeg skulle gjerne kjøpt så mye mer siden utvalget var stort:


Det jobbet en veldig hyggelig dame i butikken som jeg småpratet med, og da jeg skulle betalte kikket jeg på et morsomt kumålebånd som lå ved kassen. Da jeg spurte om prisen så smilte damen og sa at det målebåndet skulle jeg få med på kjøpet. Det er sånne hyggelige småting som gjør at ihvertfall jeg får lyst til å besøke en butikk igjen - og som gjør at jeg smiler litt ekstra på vei ut døra. Målebåndet er på bildet over sammen med båndene.

Trykk på linken her hvis du vil inn på siden til Sy & Tyggården og lese litt mer om butikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar