søndag 31. juli 2016

Puter med konvoluttåpning

I sommer har vi kjøpt en ny benk til gangen. En slagbenk med god plass under lokket til alle skoene som ligger slengt i gangen. Det store tunge garderobeskapet som stod der fra før måttte vike plassen, og med ett ble gangen mye lysere. Jeg synes derfor at den nye benken fortjente noen nye puter. Det ga meg også en anledning til å sette saksen i et av stoffene fra Roma. Trykk her for å komme til innlegget om stoffbutikken i Roma - og se alle de flotte stoffene jeg kjøpte der.


Jeg bestemte meg for å lage en enkel puteløsning med konvoluttåpning. Dette er en enkel åpning, du slipper å sy inn glidelås og putene blir fine. Det går fint å sette inn et par knapper i åpningen - da blir de ekstra fine. Slik ser det ut på baksiden av putene:


For å finne en enkel fremgangsmåte for å sy puter med konvoluttåpning - så kan du følge fremgangsmåten på bloggen til Smågodt.

Jeg sydde også en løper i det samme stoffet som vil passe godt på kommoden i gangen:


 Hyggelig med små syprosjekter som fornyer litt i gangen - og litt ekstra stas når stoffet er fra Roma.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar