lørdag 9. juli 2016

Stoffbutikk i Grimstad

Ferietid er også shoppingtid - og hva er vel bedre enn å dra innom en stoffbutikk eller fem i løpet av ferien? Denne gangen var jeg på en liten tur til Grimstad - og i starten av gågaten ligger det et hyggelig lite sørlandshus som er fyllt av flotte stoffer.

Lysthuset - for et fantastisk navn på en stoffbutikk! Meretes Atelier - Lysthuset. Men så er dette også en fantastisk butikk som jeg gjerne skulle brukt masse mer tid i. Og selv om mannen var plassert i baren på andre side gaten er det begrenset hvor lenge han synes det er gøy å drøye en solo.


Lysthuset har også interiør/gaver, og da hovedsaklig GreenGate såvidt jeg kunne se. Men med litt knapt med tid gikk jeg rett til det viktigste - nemlig stoffene. Her er det som møtte med ved inngangen til butikken:


Butikken har et stort utvalg av stoffer og sytilbehør, og jeg synes også at prisene var gode. Det vil si at det ikke er dyrt - faktisk er dette en av de billigere stoffbutikkene jeg har besøkt når det gjelder jersey. 158 kroner meteren for flotte mønstrede jerseystoffer er absolutt av de beste prisene jeg har sett. Så da måtte jeg selvfølgelig kjøpe med meg litt jersey.


Og jeg gikk rundt i butikken og koste med meg synet av alle herlighetene. Her er noen flere bilder:




Selv om det var masse fristende i hyllene her, klarte jeg faktisk å begrense meg til en jersey og et bomullsstoff + litt stash. Jeg hadde vært på Stoff og Stil i Kristiansand dagen før - og derfor hadde jeg rett og slett ikke samvittighet til å handle så mye mer... Men neste gang jeg er i Grimstad skal jeg innom Lysthuset - og da skal stoffkjøpesamvittigheten min være litt bedre før jeg går inn i butikken...

Trykk her for å komme til nettsiden og la dere friste litt mer: Meretes Atelier - Lysthuset.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar