lørdag 15. april 2017

Påske i London - Kew Gardens

Denne påsken har jeg vært noen dager i London. Det er alltid deilig med en forsmak på våren - og i London var det mange plussgrader, sol, vårblomster og gresset var grønt. Innimellom shopping og uterestauranter var vi en tur i Kew Gardens. Dette er den botantiske hagen i London. Kew Gardens ligger litt utenfor sentrumskjernen - og du kommer hit lettest med den grønne district line til stasjonen som heter nettopp Kew Gardens. Fra stasjonen er det bare en 10 minutters rusletur i hyggelige gater.

Tulipanblomstring


Dette er en helt annen London opplevelse enn de travle gatene i sentum. Selv om det er gøy med både shopping og sightseeing så anbefaler jeg et besøk hit for de som er litt hageinteresserte - og for de som ønsker seg en litt roligere dag i vakre omgivelser.

Massevis av hyggelige sitteplasser i parken

Skumblomst

Vi var i parken på et helt riktig tidspunkt. Her bomstret løkblomster og vårblomster i alle bed , og de fleste av parkens mange Rhododendron og Magnolia stod i full blomst. Se bildene under:

Nydelig gul Magnolia

Fantastisk blomstring

Rosa Magnolia


Gigantisk Rhododendron

Siden jeg er glad i både blomster og hage er det ofte jeg tar meg en tur til den botaniske hage i de byene jeg besøker. Kew Gardens er en vakker og velholdt botantisk hage som jeg absolutt anbefaler et besøk. Klikk her for å komme direkte til hjemmesiden hvor du finner du massevis av flotte bilder fra parken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar