fredag 28. april 2017

Heklede sommervesker

Sommeren nærmer seg og det blir forhåpentligvis snart litt varmere i været. Selv om det snør i Sandefjord i dag er det er jo ikke mange dagene igjen før det er mai. Både jeg og sommerdekkene på bilen er ganske irritert over disse hvite fillene - og gleder oss til gode vårtemperaturer og sommer! Så hvorfor ikke starte med litt vårhåndarbeid? Kanskje lage noe nytt til sommeren? Her har jeg  funnet frem hekleoppskrifter på vesker som jeg har lyst til å lage. Jeg er glad i både håndarbeid og fine vesker - og dette lar seg lett kombinere i sommerlig håndarbeid.

I dagens blogginnlegg har jeg samlet noen fine sommervesker - og det følger med gratis hekleoppskrifter til alle veskene. Når du trykker på bildet kommer du direkte til nettsiden med oppskriften.

Det sommerlige heklenettet på bilde under passer fint om sommeren. Det kan både lages på stranden i solen - og senere også brukes til alt du skal ha med deg på stranden. For det virker som det er plass til mye i  dette heklenettet.


Engelsk mønster fra Petals to picots


Hekleoppskriften på sommernettet er hentet fra bloggen Petals to picots. Det er er en hekle- og strikkeblogg med mange fine hekleoppskrifter - trykk her for å komme direkte til bloggen. Den er også lagt til i leselisten min som ligger i venstre margen.

Disse nettene er enkle å lage, det er hekleoppskrift på begge størrelsene - og denne oppskriften er på norsk:


Mønster på disse fine veskene finner du på fabrikkgalleriet


En liten clutch passer godt på sommerfesten - og denne clutchen synes jeg er veldig sommerlig. Hekle den i farger som matcher den fineste sommerkjolen din:


Heklet Clutch fra Tangled Happy


Enda et sommerlig nett som jeg synes er kjempefint! Faktisk så fint at jeg heklet det i fjor. Grunnen til at bilde er hentet fra garnstudio er at vesken fortsatt ligger i kurven med ufo`er fordi jeg (kremt) ikke har festet tråder eller sydd på hankene. Enkelte ting tar veldig lang tid... Men vesken er veldig fin:


Heklet nett fra Drops Design


Denne vesken har potensiale til å bli en stor sommerfavoritt - og det er godt mulig at det er nettopp denne som blir mitt nye sommerprosjekt:


Mønster på engelsk fra Knot your Nanas Crochet


Hekling er perfekt om sommeren, og er faktisk et håndarbeid det er fullt mulig å ta med på stranden. Med bare en heklenål og et nøste med bomullsgarn er det enkelt å ta med - og greit å holde på med mens sola skinner på solbrillene. Så er det bare å riste ut sanden av håndarbeidet når du kommer hjem.

Kos deg i vårsola med sommerlig håndarbeid - for snart er det sommer helt på orntli`

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar