søndag 23. april 2017

Drivhuset er klart for sesongen - og tomatplantene vokser i kjelleren

Lørdag ble drivhuset klargjort for sesongen. Alt rotet som stod igjen fra i fjor ble ryddet og hele drivhuset vasket. Slik så det ut i drivhuset mitt da jeg startet:


Det  var bare å rydde og fylle bøtta med såpevann. I år har jeg vasket med grønnsåpe - og det var en mye mer behagelig opplevelse enn å vaske med salmiakk som jeg gjorde i fjor... Salmiakkvask i et lite drivhus blir ganske intenst - spesielt når taket skal vaskes. Så derfor jeg satser på at grønnsåpe gjør samme nytten:




Jeg fikk også besøk i drivhuset mens jeg vasket:




Da drivhuset var ferdig vasket flyttet de to første plantene inn. Dette er persille og oregano - og det er testplaner for å se om de overlever i drivhuset selv om det er ganske kaldt på nettene i april. Hvis de ikke trives har jeg flere småplanter av samme type.




I kjelleren er det en tomatjungel. Ikke egentlig tomater - men tomatplanter. Det er helt klart på tide å starte med å potte om disse plantene til større potter... og jeg ser at det begynner å bli trangt om plassen. Bra at det snart er mai og at det nærmer seg tidspunktet for å flytte ut i drivhuset.



Hagesesongen er i full gang - og jeg gleder meg til mange fine helger og ettermiddager i hagen. Hva holder du på med i hagen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar