onsdag 22. mars 2017

Tips om fine blogger - Tilly and the Buttons

Jeg synes det er gøy å lese blogger - og det er sikkert noe av grunnen til at jeg begynte å blogge selv. Det er noe med bloggformatet som gjør det lett tilgjengelig og enkelt å lese - og jeg henter masse gode ideer og tips fra de bloggene jeg leser. Fremover vil jeg derfor tipse dere om noen av mine favorittblogger. Følg også med på facebooksiden min Breidablikkfruen. Her vil det komme flere tips og linker til blogger som jeg liker å lese.

Bloggen som jeg vil tipse dere om i dag er Tilly and the Buttons. Dette er både en blogg og en nettbutikk - og Tilly and the buttons utvikler egne symønstre og har kurs. Bloggen er full av gode tips og ideer - og jeg har veldig sansen for stilen og fargene i bloggen. Det siste mønsteret som er utviklet av Tillys and the Buttons er Zadie dress - og mange av de siste innleggene handler om denne kjolen. Jeg har egentlig litt lyst til å sy den til meg selv...

Bildene under er av en Zadie dress - og de har jeg lånt fra Tilly and the Buttons:


Tilly Warnes som skriver denne bloggen har også laget en sybok som er oversatt til norsk. Denne boken har mange flotte mønstre - og den har gode forklaringer og fremgangsmåter. Jeg har sydd skjørtet som er på forsiden av boken:

Sy det selv! av Tilly Walnes (Fleksibind)
Den engelske tittelen er "Love at first stitch".

Hvis du ikke kjenner til Tilly and the Buttons anbefaler jeg at du klikker deg innnom. Trykk her for å komme direkte til bloggen.

Fremover vil det innimellom komme tips om blogger jeg liker å lese - og de bloggene vil jeg samle i venstre margen her på Breidablikkfruen. Da er det lettere å holde oversikt over bloggene - og å finne dem igjen.Tips meg gjerne i kommentarfeltet her og på facebook om blogger som dere leser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar