fredag 6. januar 2017

Januar - og min aller første kofte

Julen og 2016 er passert - og vi er allerede noen dager inn i 2017. Julepynten er ryddet bort og de fleste boksene med kaker og julegodteri er tømt. Et nytt år - og på tide å sette i gang med noe helt nytt. En kofte:


Jeg har lenge hatt planer om å strikke en kofte - og det er flere måneder siden jeg kjøpte både garn og oppskrift. Og nå som nisser, heklet julepynt og røde julestoffer er pakket bort er det på tide å starte på denne. Koften er et strikkeprosjekt som jeg regner med å holde på med en stund - spesielt siden jeg aldri klarer å ha bare et prosjekt av gangen... Her er starten på koften:


Jeg innrømmer gjerne at de var litt uvant å finne frem pinner nummer 3 etter å ha stikket på større pinner en stund. Men koften vokser frem uansett - det går bare litt senere. Foreløpig har jeg ikke kommet frem til mønsteret på koften og strikker bare med det grå garnet. Selv om det er et perfekt foran TV arbeid, så gleder jeg meg til å begynne på dette mønsteret:


Rosejakke heter den koften jeg har valgt å strikke - og jeg har kjøpt både garn og oppskrift fra nettbutikken til Hillesvåg. Trykk her for å komme til nettbutikken. Dette er en nettbutikk med mange fristelser... Trykk her for å komme direkte til rosejakken.


Det er morsomt å prøve en kofte på pinnene - men jeg gruer meg allerede til å klippe den opp langs klippemaskene... Det er bra jeg har flinke venninner rundt meg som har strikket kofter før - og som kan komme med gode råd. Jeg skal komme med flere oppdateringer underveis i koftearbeidet.

2 kommentarer:

  1. Så fin! Fint å ha nå som det er så kaldt.. ☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Den varmer nok godt både mens jeg strikker den og etterpå når den er ferdig.

      Slett