fredag 13. januar 2017

Det første vårtegnet...

Selv om det er fortsatt er januar, så kom det første vårtegnet i postkassen min for et noen dager siden. Årets frøbestilling fra Impecta. Jeg har god erfaring med frøene fra Impecta, og de har godt utvalg og gode priser. Siden Impecta er et svensk firma er det lurt å tenke på tollgrensen på 350 kroner - ellers kan det blir en dyr bestilling. Trykk her for å komme til siden til Impecta.


Nå kjenner jeg at det begynner å klø i hagefingrene mine - og jeg gleder meg til å putte de første frøene i jorden. Men jeg må nok vente noen uker til. I år klarte jeg å begrense bestillingen min, og jeg husket faktisk på alle de frøene jeg har igjen fra i fjor... Før jeg eventuelt kjøper noe mer skal jeg ha en grundig gjennomgang av disse.

Jeg har kjøpt tre typer tomatfrø i år. Den gule Ildi er jeg godt kjent med - og anbefaler gjerne. Den sår jeg stort sett hvert år, den er søt og god - og gir en stor avling. De to andre typene er mer nye for meg - selv om synes å huske Supersweet fra før.


Utover våren vil jeg fortelle mer om hvordan det går med frøene på planterommet mitt i kjelleren. Og da er det nok mange flere som er godt i gang med å forberede årets hagesesong.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar