fredag 15. april 2016

Singer Sysenter i Larvik

Denne bloggposten er første avsnitt - flere kommer - som jeg vil skrive om forskjellige stoffbutikker jeg har besøkt, og hvor jeg selvfølgelig har handlet. For det er jo litt vanskelig å komme seg ut av en stoffbutikk uten en pose i hånden. Singer Sysenter i Larvik er intet unntak. Her er det hyller på hyller med de lekreste stoffer og sytilbehør.


Butikken ligger i Larvik Sentrum og adressen er Kongegata 26. Her er et bilde av inngangspartiet til butikken. Trykk her for link til facebooksiden.


Under finner du noen bilder av alle herlighetene som befinner seg inne i butikken. Der finnes det noen flinke damer som gjerne hjelper deg med råd og tips - og med å finne frem til det du trenger (eller kanskje heller "trenger"). Jeg har fått mange gode råd av damene her, og de tar seg god tid til kundene.

Her er det både jersey og bomull.

Mer stoffer...


...og enda mer stoffer

Et greit knappeutvalg finnes også

Bildene viser selvfølgelig bare litt av innholdet i butikken, og det finnes så mye mer i hyllene. Butikken er ikke av de aller billigste på stoffer, men til gjengjeld er kvaliteten på stoffene de selger veldig god. 

Denne gangen klarte jeg faktisk å beherske meg, og kjøpte bare det som jeg hadde bestemt meg for. Platevatt og vliesofix. Ikke så veldig spennende, men jeg gikk ut av butikken med en god følelse av selvbeherskelse. Det er nemlig ikke slik det vanligvis er når jeg har vært i denne butikken - da pleier posen min å være mye tyngre.

Dette var det eneste jeg kjøpte med meg hjem

Og et lite tips til. Butikken har en restehylle med stoffer hvor jeg ofte finner små rester til mine syprosjekter. Her ligger det ofte små skatter til en billig penge - men gjerne ikke så mye av hver stoffbit.

Jeg anbefaler et besøk innom denne butikken for alle som er en tur i Larvik. Butikken har akkurat det vi er glad i - et stort utvalg av stoffer, symaskiner og sytilbehør og hyggelig service. Og for de som er interessert i lære mer - butikken holder også sykurs.

1 kommentar: