lørdag 15. oktober 2016

Nye muligheter på symaskinen med quilting og applikasjoner

For noen år siden meldte jeg meg på et sykurs for å lære meg å sy. Det var noe jeg hadde tenkt på i mange år - og endelig så fikk jeg gjort noe med det. Etter dette første kurset har det blitt flere kurs - og jeg har prøvd mange forskjellige teknikker og har gradvis blitt bedre til å sy. For det meste har jeg sydd klær, men jeg har også prøvd meg på handlenett, små vesker og litt interiør.

Men quilting har jeg aldri prøvd - før forrige helg. Og for å være helt ærlig så stod vel heller ikke qulting øverst på listen min over ting jeg hadde lyst til å lære. Helt til jeg fikk prøve denne teknikken, og oppdaget at det å qulite og applikere faktisk er kjempegøy! Her er noen nisser jeg har applikert på symaskinen:


Og disse nissene er en del av det som skal bli en fin løper til jul - men som jeg ikke er helt ferdig med ennå:

Her er halve nisseduken - lik på den andre halvdelen

Jeg er så heldig at jeg har en superflink venninne som lærte meg masse om quliting forrige helg da vi benket oss ned rundt spisebordet mitt med en stabel med stoff, vatt og symaskiner. Her er bilder av mine første quilteprosjekter:

Vinpose med termovatt
Liten oppbevaringspose - mangler bare en knapp

Toalettmappe


2 kommentarer:

  1. Masse flott her:) og du kan jo sy, må bare tenke litt annerledes med quilting men det går fort.... og bli vant med inch:) gleder meg til å se videre hva du skaper med din kreativitet og symaskin:)

    SvarSlett
  2. Masse flott her:) og du kan jo sy, må bare tenke litt annerledes med quilting men det går fort.... og bli vant med inch:) gleder meg til å se videre hva du skaper med din kreativitet og symaskin:)

    SvarSlett