søndag 9. oktober 2016

Kantebåndsapparat

Nytt syutstyr er bare kjempegøy å prøve - og noe av det viser seg også å være et "må ha". Slik var mitt møte med kantebåndsapparatet. Jeg hadde selvfølgelig lest om det før - og sett bilder av de flotte resultatetene. Så da jeg var på symessen i Gøteborg måtte jeg innom en stand for å prøve et kanbåndsapparat... og siden det bare kostet litt over 300  kroner måtte jeg selvfølgelig ha det med meg hjem. Denne helgen har jeg prøvd det - og sydd klær som jeg har kantet med kantebåndsapparatet.



Kantebåndet kjøper jeg fra Ericas syskrin i Sverige. Siden hun allerede har gode priser og trekker fra momsen så blir prisene på ferdige kantebånd veldig bra synes jeg. Bare husk på at pris og frakt må komme under 350 kroner totalt for å slippe å bruke ekstra penger i tollen... Trykk her for å komme til Ericas syskrin.

Her er to av kantebåndene som jeg har fått sendt hjem i posten fra Ericas syskrin:


To nye kjoler ble ferdige denne helgen - og jeg synes at kantingen blir så fin på jersey med kantebånd. Raskt går det også - så lenge jeg er påpasselig med å tre riktig og å sørge for at båndet blir matet ordentlig inn i kanteåndsapparatet. For en feil som jeg har gjort et par ganger allerede er at båndet "henger seg opp" - og da er det frem med sprettekniven.


For dere som har lyst til å prøve kantebåndsapparat - og er helt nybegynnere som meg - så finnes det gode tutorials på nett. Her er link til en som jeg har brukt på bloggen til serinesyr. Ericas syskrin, som selger både kanteåndsapprat og ferdig kuttet kantebånd, har også gode forklaringer på nettsiden på hvordan denne herligheten skal brukes. Her ser dere litt av helgens resultat:






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar