lørdag 7. mai 2016

Den store flyttedagen

Endelig var den store flyttedagen her - og alle plantene skulle flyttes fra planterommet i kjelleren og ut i drivhuset. Og det var jammen på tide. Plantene i planterommet begynte å bli store - og noen av dem strakk seg faktisk forbi vekstlyset. Bildene under er fra før jeg startet flyttingen av plantene:

Det begynner å bli ganske så trangt på benkene
Her har tomatplantene vokst seg forbi vekstlyset.
I år har jeg kjøpt en ny hylle til drivhuset - og årets første drivhusprosjekt var derfor å skru sammen hyllen:


Så flyttet alle plantene ut. Jeg priklet planter som fortsatt sto i samme potte, og de fleste plantene fikk større plass i nye potter. Det var en herlig dag ute med masse sol, og over 20 grader i skyggen. Plantene fikk nok litt sjokk da de kom inn i det vaaaarme drivhuset (det var såvidt jeg orket å være der inne selv) - og mange ble litt slappere i bladene. Men med ny jord og godt med vann ser de nok bedre ut om noen dager. Jeg dekket den ene siden av drivhuset med fiberduk for å skjerme for den sterkeste solen.

Work in progress...

Så kom alt på plass til slutt etter en herlig hagedag i solen. Og jeg er godt fornøyd med innsatsen på årets flyttedag:

Alt på plass i drivhuset
Den nye drivhushyllen ble kjempefin med masse urter

Ha en fortsatt fin helg! Det blir nok en ny hagedag i morgen - det er meldt sol og fortsatt varmt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar