søndag 18. juni 2017

Sytips til sommergarderoben

Har du lyst til å sy noe nytt til i sommer? T-skjorter er selvfølgelig en stor sommerfavoritt - og derfor vil jeg tipse om et fint og enkelt mønster som jeg nylig har kjøpt. Mønsteret er fra Made by Runi - og jeg har flere mønster fra henne som jeg er godt fornøyd med. Her er bilde av t-skjorten jeg nettopp har sydd:



Modellen er litt figurnær - så hvis du ønsker en løsere passform kan det være lurt å gå opp en størrelse. Denne modellen sitter fint på og den er enkel å sy. Den består kun av to deler + kantebånd. Jeg kommer til å sy flere av disse fremover. Her er mønsteret:


Made by Runi har mange fine mønstre - og for de som ikke har prøvd disse før tipser jeg om en annen favoritt:  Every day dress. Enkelt mønster som blir flotte sommerkjoler med god passform. Det blir jo ikke bedre enn det? Av alle mønstre jeg har er det nok dette mønsteret som jeg har brukt flest ganger:


Begge disse mønstrene er beregnet på jersey stoffer - eller ihvertfall stoffer med stretch. Jeg har også sydd kjolen i jacquard med godt resultat. Og for de som ikke har sydd så mye før er fremgangsmåten godt forklart både i mønsteret og på hjemmesiden. Trykk her for å komme til Made by Runi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar