onsdag 28. juni 2017

Ferietid - og en stoffbutikk i Danmark

Selv om det er et par uker til ferien starter, har jeg allerede hatt en aldri så liten miniferie med familien i Danmark. Ebeltoft er en by jeg har hørt mye fint om, og jeg har derfor lenge hatt lyst til å reise hit. Her fant jeg trange gater og brostein omkranset av stokkroser og roser. Bare se her:


Vi bodde på Dayz Ebeltoft litt utenfor byen. Det er et hyggelig feriesenter ved vannet med masse av aktiviteter både for store og små. Her er et bilde av "gata" vår:


Selvfølgelig hadde jeg undersøkt litt om stoffbutikker i området før jeg reiste... Og jeg hadde på forhånd bestemt meg for å besøke Rønde Stof. Gode priser og et godt utvalg i jersey skuffet ikke - og dette er en butikk jeg har lyst å besøke igjen. Mannen i butikken fortalte meg at de sender til Norge, og at den danske moms da trekkes fra (20%). Ikke helt umulig at det kommer en bestilling fra meg i løpet av høsten... Trykk her for å komme til nettsiden. Her er bunken med stoff jeg fikk med meg:


Siden jeg i forvirrelsen over de fine stoffene ikke klarte å ta et bilde av butikken legger jeg ut et bilde av kortet jeg fikk med i posen min. For de som skal til Ebeltoft eller Djurs området i sommer anbefaler jeg en tur innom denne stoffbutikken. Rønde er nabobyen til Ebeltoft. Her er adresse og kontaktinfo:


Ebeltoft har mange koselige butikker - og jeg fant en liten butikk med garn og annet håndarbeid i en gate ned mot havnen. Og det var disse små som trakk meg inn i butikken:


Nydelige - ikke sant? Jeg måtte kjøpe både heklemønster og garn til disse skjønnhentene - og de ligger høyt på listen for sommerens hekleprosjekter.

Ebeltoft er en hyggelig by som jeg gjerne reiser tilbake til. Selvfølgelig med et nytt besøk på Rønde stof. Jeg bare krysser fingrene for at kursen (DKK) er litt bedre neste gang. Å legge på 30 prosent på alle priser gjør at det fort blir dyrt...

Fortsatt god sommer! Og jeg teller ned til ferien min begynner for alvor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar