onsdag 2. januar 2019

Nytt år - nye ambisjoner

Det beste med et nytt år er følelsen av å kunne begynne helt på nytt. Å kunne ta en "restart" på noe som kanskje ikke fungerte helt topp i fjor. For min del gjelder dette neste års julegaver. Jeg tror alltid at jeg har massevis av tid til å lage hjemmelagede julegaver. Helt til vi plutselig er midten av desember. Da blir det ikke noe av hverken den hjemmesydde julekjolen eller alle gaveprosjektene jeg hadde planlagt. Flere som kjenner seg igjen i dette?

Siden det er nytt år kan jeg får en tidlig start på årets gaveprosjekter - da kan jeg nemlig gjøre det innimellom andre ting jeg holder på med. Uten det litt paniske uttrykket jeg har i ansiktet sånn midt i desember - når jeg henger over symaskinen eller sitter konsentrert i sofaen med heklenåla.



Årets første prosjekt er heklede grytekluter. Disse er tykke og gode - og det er ingen risiko for å brenne fingrene når ribba skal tas ut av ovnen. Og det er et sånn passe bevisstløst prosjekt å holde på med foran TVen. For dere som har heklet lite før - disse krever minimale heklekunnskaper.

Jeg er godt i gang med gryteklut nummer 2 - og jeg kommer til å hekle en pyntekant med rødt rundt hele grytekluten etterpå:


Hvis det er interesse for at jeg deler denne hekleoppskriften så kan jeg legge den ut senere når gryteklutene er ferdig heklet med pyntekant. Hekleoppskrifter passer best sammen med det ferdige produktet synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar