søndag 27. januar 2019

En konvolutt med vår

I dag snør det i Sandefjord. Det snør i bøtter og spann - og den fyller opp snøskuffer og snøfresere.  Gråus prøvde forsiktig snødybden med en pote da hun stod på trappa i morges... men den trakk hun fort til seg igjen. Det skjønner jeg godt - for snøfonna var høyere enn gråpus.

Så det er ikke mye som minner om vår akkurat nå. Bortsett fra en konvolutt som kom i posten for noen dager siden. Det var frø fra Impecta sånn at jeg kan starte våren inne. Noen av disse frøene trenger litt tid på å komme i gang, så om noen få uker putter jeg de første frøene i jorda. Her er frøene jeg har bestilt i år:


Jeg pleier å bestille frø fra Impecta - og har god erfaring både med utvalg og kvalitet. Trykk her for å komme til nettsiden. Jeg har selvfølgelig noen frø igjen fra i fjor (og sikker fra året før også), og kommer til å så noen av disse også.

Hvert år må jeg prøve noe nytt, og det som her helt nytt for meg i år er vannmelon. Det blir spennende å se om jeg klarer å dyrke frem noen store vannmeloner i drivhuset til sommeren:


Så selv om det er meldt både kuldegrader og mer snø fremover har jeg allerede begynt å tenke på våren. Selv om den fortsatt ligger i en konvolutt fra Impecta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar