søndag 14. august 2016

Veskedilla

Det er alltid gøy å sy på småprosjekter - og spesielt gøy er det med vesker, punger, poser, handlenett og alt annet som ligner. Selvfølgelig kan det ha sammenheng med at jeg er litt over gjennomsnittet glad i å kjøpe vesker, og hver ferie kommer jeg hjem med en ny veske. For det er jo på ferie som det er lov til å unne seg litt ekstra. Da blir det fort en ekstra ny veske...

Her er litt av det som jeg har sydd på den siste tiden som havner i bag/veske/nett kategorien.

Nytt handlenett - som jeg faktisk bruker til strikketøyet mitt:


Det er foret og jeg har laget en liten lomme - som jeg i etterkant tenker at gjerne kunne vært større:


To nye små vesker - eller clutcher. Akkurat passe store nok til å romme det mest nødvendige på fest:


Cutchene er også foret med samme stoff som bærehempen er laget av:




En pose med snøring til å dra sammen i toppen. På engelsk kalles det drawstring bag - og jeg har egentlig aldri funnet noe godt norsk ord for disse. Dersom du vet kan du gjerne legge igjen navnet i en kommentar under:


Posen er foret og kan dras sammen med snøringen i toppen:



Dette er prosjekter som er morsomme og raske å lage - og det er gøy å kombinere forskjellige stoffbiter som jeg finner i resteskuffen min. Flere vesker kommer utover høsten - og jeg har også planer å lage om en tutorial eller to.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar