tirsdag 16. august 2016

Nye luer til høsten

Selv om jeg ikke liker det noe særlig så nærmer det seg høsten. Akkurat nå har vi noen fine og varme soldager på østlandet - men kalenderen viser midten av august, barna har startet på skolen og høsten venter like om hjørnet. Da gjelder det bare å nyte de siste solstrålene.

Men siden det klør litt i synåla for tiden måtte jeg bare sy bittelitt - og med jerseyrester igjen fra sommerens t-skjorter er det fort gjort å sy noen fine jersyluer. Disse luene er helt perfekte utover høsten. De er ikke for varme og passer godt på de kjølige høstdagene - før vinteren kommer og krever noe med litt mer ull. Her er de to nye luene jeg har sydd:



Disse luene er enkle å sy - og det finnes massevis av gode tutorials på nett. Jeg lager derfor ikke noen ny her. Her er to gode luebeskrivelser: Syskolen og Lykketid. Begge disse forklarer fremgangsmåten trinn for trinn.

Nå som jeg er godt utstyrt for høstturene passer jeg på å nyte den siste sommervarmen. Det er sol og fortsatt massevis av flotte blomster i hagen:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar