tirsdag 8. mars 2016

Påskehøner

Hvert år prøver jeg å lage litt ny påskepynt. Ikke fordi jeg pynter så mye til påske, men jeg liker å ha litt påsketing å sette frem for å markere at påsken er her. Det er sikkert fordi påskeferie og påskefri på mange måter inngangen til våren. Jeg håper derfor at snøen er borte før påske og at vi kan nyte noen deilige soltimer ute i hagen.

Så til årets påskepyntprosjekt. Jeg fant en herlig ide til påskehøner på 1000 ideer som jeg fikk lyst til å lage. Hønene er veldig enkle å sy, og du finner fremgangsmåten ved å trykke på denne linken.


Det finnes mange fine stoffer i påskefarger. Jeg fant noen fine stoffer i samme fargenyanser på Panduro:


På Panduro fant jeg også de andre tingene som jeg trengte for å lage disse påskehønene:


Mønsteret laget jeg slik som det blir beskrevet på 1000 ideer (se link over) - og så laget jeg mange påskehøner.

Her er hele familien Klukk klare til påsken. Ble de ikke flotte?


Ha en fortsatt fin tirsdagskveld og snart god påske!

#påske #påskehøner
http://bloggurat.net/kart/registrere/9519/sandefjord

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar