lørdag 30. januar 2016

Frøene har kommet - og det er snart tid for å så.

Alle frøene jeg har bestilt har kommet, og jeg tripper etter å komme i gang med å så dem. Men jeg må nok vente noen uker til. I år har jeg bestilt fra Impecta og Garden Living, og det viste seg å bli en solid bunke da jeg samlet frøene på stuebordet:



I år har jeg bestemt meg for å så kisebærtomater - jeg har god erfaring med disse fra tidligere. Det ble selvfølgelig 3 forskjellige typer siden jeg klarer ikke å begrense meg bare til en, og må prøve litt forskjellig.



Hvert år prøver jeg noen nye frø - og det mest spennende i år er Kiwano. Jeg har smakt det en gang fra fruktdisken i butikken, så dette blir spennende å forsøke i drivhuset.

Kiwano
Bildet er lånt fra frukt.no

Siden det er sjelden hele frøposen brukes, så har jeg også masse frø i boksen fra tidligere. Noen av disse blir selvfølgelig sådd også i år.


I midten/slutten av februar skal de første frøene i jorden, og det gleder meg til. Da starter våren for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar