lørdag 18. februar 2017

En ny baby i huset - eller kanskje en ny bror?

Denne uken var jeg på posten og hentet min nye baby - en Brother Innov-is 100. Både en ny baby og en ny bror altså. Jeg har allerede en bror som jeg kjøpte på salget i romjulen - en Coverstitch. Nå som det er enda en bror i huset er det jo ikke noe særlig å dra på jobb om morgenen... særlig når den nye babybroren ligger pent i esken sin og skriker etter meg. Den må derfor få litt ekstra oppmerksomhet denne helgen. Her har jeg hentet den nye symaskinen på posten:



Min Janome Easy Jeans fikk noen merkelige lyder for et par uker siden. Dette er en maskin som jeg har hatt et års tid, og som var en demo modell som jeg kjøpte billig. Siden jeg hadde full garanti og returrett - og en utrolig grei symaskinselger - fikk jeg mulighet til å legge hele beløpet jeg hadde betalt for Janome Easy Jeans inn i en ny Brother. Og det var det jammen verdt! Jeg har såvidt prøvd den nye maskinen - og jeg merker allerede at den har sykvaliteter som jeg aldri har opplevd med min gamle Janome maskin. Brother glir nesten lydløst over stoffet (det føles ihverfall sånn), og den har mange små finesser som jeg allerede nå ser at jeg kommer til å sette stor pris på. Og med automatisk trådkutter og automatisk nål-i-treder er dette ren luksus! Den var med på sykurs på torsdag - og jeg fikk prøvd den for første gang:


Jeg gleder meg til å prøve ut den nye broren fremover - og jeg ser allerede at jeg har mange flere muligheter med symaskinen nå som jeg har gått opp en prisklasse. Og med store planer om et lite syrom i kjelleren får brødrene snart et eget rom - og jeg får min egen lille syhule. Oppdateringer om syrom vil komme etterhvert som det begynner å ta form.



3 kommentarer:

  1. Heldige deg som har fått ny sy-maskin :)
    Det er nok noe i det at man får det man betaler for!
    Gleder meg til å se hva du kommer til å trylle frem
    Apropos det å strike mønster, det er ikke veldig vanskelig.
    Jeg bruker videoer på nett aktivt,- da er det ikke grenser for hva man kan mestre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er veldig fornøyd med den nye symaskinen - den gir en helt ny syopplevelse. Sokkene du har strikket er kjempefine - så jeg kommer nok til å forsøke meg på det mønsteret. :-)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett