tirsdag 1. november 2016

På stoffshopping i London

Vi har akkurat kommet hjem fra London - og da ble det selvfølgelig med noen meter med stoff hjem i kofferten til Norge. London har nemlig massevis av shopingmuligheter for oss stoffgale - og sånn sett er det sikkert greit at jeg hadde begrenset med tid til å besøke stoffbutikker. Kursen på pund var bedre enn på lenge og jeg hadde faktisk greit med plass i kofferten. Denne kombinasjonen kan være veldig farlig for lommeboka...

Stoffgaten


Se den rosa kjole i vinduet! Men i denne butikken fant faktisk jeg mye fint.

Stoffstedet i London som jeg besøkte heter Goldhawk road. Dette er en gate vest i London hvor det ligger omtrent 12 - 14 stoffbutikker bortover den samme gaten. Altså et sted hvor jeg gjerne kan bruke mange timer og mange penger. Prisene er også gode - og her kan du gjøre noen veldig gode kjøp mellom alle stoffrullene. Her er noen bilder fra butikkene:

Stort utvalg av bomullsstoffer




Forstoffer


Sjekk prislappen på stoffene....


Du kommer til Goldhawk road enkelt med tuben - og den nærmeste stasjonen heter faktisk Goldhawk road (Hammersmith & City). Det er også mulig å ta tuben til Shepperd Bush (Central Line) og gå cirka 10 minutter.

Her er noen bilder av det jeg kjøpte med meg fra de butikkene jeg var innom i Goldhawk road.

Flotte bomullsstoffer


Bomullsstoffer i hvitt og svart


Grått forstoff og turkis bomullsviskose


Vinrød strikk, brun fløyel med broderi og blå jersey

Når jeg først var i London måtte jeg selvfølgelig innom Liberty. For et fantastisk varehus! Jeg fikk nesten følelsen av å komme inn i et varehus på starten av 19hundre tallet med tregulv som knirker og tretrapper mellom etasjene. Hit kommer jeg gjerne igjen. Stoffavdelingen er en nytelse å besøke - men hold hardt på lommeboka for her er det dyrt.

God stemning!


Massevis av stoffbiter


Herlige bomullsstoffer


Jeg kjøpte med meg to stoffbiter fra stoffavdelingen - men skulle gjerne kjøpt mye mer:


Det finnes så mye mer å se på i London - og jeg kommer gjerne igjen for en ny shoppingrunde i de mange stoffbutikkene. Selv om jeg nok må si meg ganske førnøyd med det som jeg kjøpte med meg hjem denne gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar