lørdag 26. november 2016

Det nærmer seg jul...

Nå er det faktisk under en måned til jul - og denne helgen er det første søndag i advent. Jeg synes adventstiden er så koselig - og det finnes så mange fine førjulsaktiviteter. Hvert år har jeg derfor masse planer og tror jeg har massevis tid frem til jul. Men tiden går tiden like fort hver år og jeg rekker ikke engang halvparten av det jeg har lyst til...


I dag kom alle kassene med juleting ned fra loftet. Jeg pynter til jul i to etapper - eller det vil si at jeg pynter først til advent med lilla, hvitt og sølv. Rødt og gull kommer litt nærmere jul. I fjor var jeg faktisk så lur at jeg merket kassene som skulle frem først med advent. Da blir også det litt færre kasser å se gjennom...


Det er sjelden jeg har samme advenstake 2 år på rad - og stort sett finner jeg på noe nytt. Dette er årets adventsstake. Den ble jeg veldig fornøyd med. Et sementfat som jeg kjøpte på Kremmerhuset, lilla kubbelys, en kunstig kvist med kongler og en lyslenke med stjerner. Så enkelt og så fint:


Nå som julepynten begynner å fylle huset kommer jeg faktisk litt i stemning. Litt julemusikk og pepperkaker så er førjulstemningen helt på plass! Ha en fin adventshelg og første søndag i advent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar