mandag 19. februar 2018

Opp av vinterdvalen!

Med planlegging av hagesesongen så smått i gang - så er det på tide å vekke pelargoniene opp av vinterdvalen. Jeg er like overrasket hvert år over at de faktisk har overlevd. Totalt oversett dem i nesten et halvt år drar jeg dem frem i dagslyset. Og med litt vann og lys fra vinduene i kjellerstua kommer det mange nye skudd. Noen har såvidt prøvd seg med noen skudd i kjellermørket...


Det beste med å ta frem pelargoniene er at det etterhvert kommer masse nye skudd som jeg kan lage nye planter av. Pelargonia er enkle blomster å overvintre fra år til år. De tåler godt å bli oversett i flere måneder og det er sjelden lus eller andre skadedyr på plantene når de våkner av vinterdvalen. Og sånne planter setter ihvertfall jeg stor pris på.


Selv med masse snø ute og lett snødriv i luften vil jeg påstå at våren er i gang! Ihvertfall her inne i min kjellerstue.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar