søndag 28. januar 2018

Snart starter hagesesongen

Selv om det fortsatt er vinter og hagen min er preget av kuldegrader - begynner hagesesongen å nærme seg. I dag fant jeg frem frøboksene fra kjelleren. For det er jo slik for de fleste av oss at vi bruker ikke opp en frøpakke på en sommersesong. Det er altfor mange frø i hver pakke til det. Og så er det jo så fristene å kjøpe litt nye frø når hagesesongen nærmer seg og forventningene stiger... Så her er mitt frølager. Ikke veldig organisert...


Det lurt å ta en gjennomgang frøene før noe nytt kjøpes. Jeg har ihvertfall mange frøpakker liggende - og det går helt fint å bruke dem selv om datoen har passert. Det eneste du kan risikere er at det er litt dårligere spireprosent. Men det løses enkelt med å så flere frø. Her er frøutvalget som jeg vil bruke i år:


Jeg må kjøpe frø til røde tomater, litt mer krydderurter og salat. Muligens en pakke med squashfrø. Ellers ser det ganske greit ut. Og så har jeg lyst til å gi en liten anbefaling. Har dere prøvd de gule tomatene som Ildi? Denne produserer store mengder av søte og veldig gode tomater - og er enkel å få til. Etter at jeg forsøkte den første gang har jeg sådd disse tomatene hvert år.


Da er jeg klar for et lite besøk i hagesenteret. Jeg har fått et gavekort som jeg har tenkt å bruke til årets frøinnkjøp. Det er mulig at det kommer en ekstra frøpose eller to i handlekurven - det er jo alltid mye som frister foran frøhyllene...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar