søndag 4. august 2019

Sommersøm

Det har ikke blitt så veldig mye søm eller håndarbeid i sommer. Selv om jeg har hatt ambisjoner om alt jeg skal få gjort i 4 lange ferieuker, så går sommeren altfor fort. Og plutselig er hverdagen her igjen. Jeg begynte å jobbe på tirsdag etter 4 deilige ferieuker - det er helt utrolig hvor fort de ukene har gått...

Men litt sommersøm har det blitt tid til - og en av tingene jeg har sydd er et skjørt som kommer fra boken Stretch fra Tilly and the Buttons:



Mønsteret er enkelt forklart og det er lett å sy - altså et helt perfekt sommerprosjekt. Skjørtet er sydd i Ponte di Roma fra Meretes Atelier, og jeg har hatt det liggende på syrommet en stund i påvente av dette prosjektet. Ponte di Roma er et stødig stoff med stretch - og det er et helt perfekt stoff å sy dette skjørtet i. 



Bibi skjørtet er lettsydd og har få mønsterdeler. Det kan sys ferdig på en kveld - og det er også godt egnet som et nybegynnerprosjekt. Spesielt siden fremgangsmåten til skjørtet er så godt forklart. Her er en oversikt over mønsterdelene som jeg har hentet fra boken:



Jeg ble godt fornøyd med skjørtet. Dette er et perfekt skjørt å bruke utover høsten, og det egner seg godt som et jobbskjørt. Kanskje jeg kan blir litt flinkere til å bruke skjørt på jobb? Det var spesielt gøy å sy skjørtet med splitt - og fremgangsmåten er godt forklart i boken. Det gir også skjørtet litt mer "snert". 



Skjørtet er en del av mine #makenine2019 - trykk her for å lese innlegget om mine planlagte prosjekter i 2019. Siden dette skjørtet bare er prosjekt nummer 2 fra denne listen så bør jeg sette av litt mer sytid utover høsten.... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar