fredag 29. april 2016

Quiltefryd i Tønsberg

I Tønsberg ligger det en sybutikk med massevis av flotte quiltestoffer og spennende sytilbehør. Butikken selger også symaskiner, og tar inn maskiner som trenger reperasjon. Hvis du tenker på å kjøpe en Janome maskin kan det være lurt med en tur innom her. Quiltefryd er nemlig forhandler av Janome maskiner.

Butikken har en egen facebookside, og trykk her for link til siden. De hyggelige damene i butikken hjelper gjerne til med råd og svar på de spørsmål du har - og bidrar til at kundene gjerne tar turen innom butikken igjen. Det skal også bli muligheter for å handle gjennom nettbutikk ganske snart, kunne damen i butikken fortelle meg.


Grunnen til at jeg var innom butikken var nettopp at min Janomemaskin hadde sydd sitt siste sting. Verkstedet bekreftet det jeg allerede trodde - nemlig at reperasjon ikke ville lønne seg. Mitt ærend denne dagen var derfor å hente med meg den ødelagte maskinen. Men siden jeg var der - midt i en stoffbutikk - så må jeg jo se litt på alle stoffene. Og det var absolutt mye fint å se på. Bare se på disse nydelige vårstoffene som jeg fant i butikken:


Her er noen flere bilder av de fine stoffene i butikken. For de quilteglade er det masse å velge i. Men faktisk også for meg. For jeg innrømmer gjerne at selv om jeg ikke har prøvd meg på quilting ble jeg fristet av alle de fine stoffene og fargene i butikken...




Det er ingen tvil om at dette er en Quiltebutikk - bare se på de ferdigsydde produktene som vises frem:



Jeg kan selvfølgelig ikke gå ut av en stoffbutikk uten å ha kjøpt litt nytt stoff. Denne gangen ble det stoff til noen veskeprosjekter jeg har lyst til å prøve meg på. Pluss en ny sprettekniv som jo nesten var en nødvendighet siden den jeg hadde hjemme begynner å bli så dårlig... og denne var så mye finere...


Qulitefryd er en hyggelig butikk som er verd et besøk - spesielt for de som er glad i quilting og quiltestoffer. Her er adressen til for alle syglade som er innom Tønsberg: Butikken finner du i Øvre Langgate 50 i Tønsberg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar