lørdag 17. mars 2018

Ny jakke til våren

Forrige helg var jeg på sykurs. Hele helgen sammen med andre syglade damer hvor samtalene handlet mest om innsnitt, stoffer, symønster, knapper og trådkvaliteter. Åhhh - for en lykke!

Jeg brukte helgen til å sy meg en ny vårjakke. Nå må vel våren snart komme selv om det i skrivende stund er 5 kuldegrader og masse snø? Vårsola varmer godt, så jeg lever stadig i håpet! Her er jakken jeg sydde i helgen - for anledningen plassert på den snødekte verandaen:




Mønsteret er hentet fra Alt om Håndarbeid Symagasin 02/18 - og jeg synes at denne oversized modellen er veldig fin. Denne jakken blir god og ha både utover våren og på småkjølige sommerkvelder. Stoffet er quiltet jersey. Hvis jeg skal sy modellen igjen ville jeg ha stabilisert gildelåsen med vliselin - bare som et tips til dere som har tenkt å sy jakken.


Ha en fortsatt fin marshelg i snøen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar